Як створити агентство нерухомості – важливі моменти і нюанси

як створити власне агентство з нерухомості Чисельність населення у світі стрімко збільшується. Кількість молодих сімей теж зростає з кожним роком. Відповідно зростає і потреба населення в житлі, адже старі часи, коли в СРСР можна було отримати квартиру в порядку черги, що тривала 15 – 25 років, давно минули. Значний попит на житлову площу призвів до того, що ціна за квадратний метр у великих містах зросла в рази. Інвестиції в ринок нерухомості забезпечують досить суттєвий дохід, тому більшість підприємців віддають перевагу саме цій сфері для вкладання грошей. Тож давайте розглянемо основні моменти створення агентства нерухомості.

Можна з точністю сказати, що бізнес в цьому виді діяльності є на сьогоднішній день одним з найвигідніших. Ніш для роботи на ринку нерухомості існує дуже багато. Прикладом може бути створення агентства нерухомості. За послугами ріелтора звертається майже кожна людина, яка хоче купити житло по вигідній ціні в обласному центрі або великому місті України. На перший погляд може здатися, що відкрити своє агентство досить просто. Але це не зовсім так. Для того щоб ваше підприємство мало успіх, потрібно врахувати багато чинників, правильно спланувати та організувати роботу. Більшість новостворених агентств закриваються протягом першого року своєї діяльності. Однак це не означає, що бізнес є збитковим. Просто потрібно правильно розробити бізнес-план агентства нерухомості. З чого слід почати і яка буде ціна такої послуги? Це питання хвилює багатьох початківців. Для цього нижче наводимо для прикладу розрахунки.

Вибір приміщення і необхідного інвентаря

Бізнес-план агентства нерухомості повинен в першу чергу враховувати витрати, які включає в себе оренда і закупівля необхідного обладнання. Місце розташування офісу для агентства нерухомості не відіграє важливу роль. Воно може бути і в центрі міста, і у віддаленому від нього районі. При цьому вартість оренди буде суттєво відрізнятися. Незважаючи на це, найкращим варіантом для розміщення такої організації буде людне місце, що має велику прохідність. Хорошим варіантом буде торговий центр, бізнес-центр і т.п. В такому випадку місце розташування буде у певній степені рекламою, адже випадкові перехожі гарантовано запам’ятають агентство, а в майбутньому вони з великою ймовірністю стануть клієнтами.

Розмір обраного приміщення повинен відповідати кількості працівників. Для 3 – 4 чоловік цілком достатньо офісу площею 30 м.кв. При цьому бажано, щоб робочі місця працівників були відокремлені хоча б перегородкою, що забезпечить додатковий комфорт для клієнтів. На меблях для офісу можна заощадити, придбавши вживані меблі. Для продуктивної роботи обов’язково потрібні комп’ютери і канцелярські товари. На перших порах вистачить і двох комп’ютерів, які теж не обов’язково купувати в магазині. Яскравий приклад – купівля обладнання через спеціальні інтернет-ресурси, що продають вживану техніку по доступних цінах. Установку необхідного програмного забезпечення бажано доручити хорошому фахівцю. Також слід пам’ятати і про необхідність встановлення робочого офісного телефону.

Державна реєстрація агентства нерухомості

Реєстрація та офіційне оформлення агентства є невід’ємною частиною при започаткуванні будь-якої підприємницької діяльності. Тут може бути два варіанти. Перший – це реєстрація як ПП (приватний підприємець). Другий варіант – створення юридичної особи у формі ТзОВ. Тому слід відразу вирішити, який тип діяльності буде найбільш зручним. Зайнятися офіційним оформленням агентства можна самостійно. Якщо ж для цього немає бажання або часу, тоді цю справу можна доручити юридичній фірмі, яких сьогодні існує досить багато і вони готові взяти на себе виконання таких обов’язків. Приблизно через тиждень після звернення в юридичну фірму її фахівці підготують пакет необхідних документів, до яких входить свідоцтво про реєстрацію фірми, документи про взяття на облік у фіскальній службі, статут підприємства і необхідні документи для відкриття розрахункового рахунку в банку.

Якщо ж є бажання самостійно зайнятися державною реєстрацією та офіційним оформленням ріелторського агентства, тоді загальні витрати на цей процес складуть приблизно 1000 гривень. У випадку звернення за послугами в юридичну компанію витрати збільшаться в декілька разів і можуть досягти 10 – 15 тисяч гривень.

Пошук і набір персоналу

Бажано наймати на роботу працівників, які вже мають відповідний досвід роботи у цій сфері. Однак, знайти таких фахівців буде досить важко і переманити висококваліфікованих працівників з іншої компанії буде досить складно. Швидше за все, за надання своїх послуг вони захочуть отримувати досить високу заробітну плату. При цьому необхідно мати в штаті агентства хоча б одного ріелтора-професіонала, адже від його здібностей буде залежати подальший успіх вашого підприємства, а колегам він буде показувати приклад якісного виконання роботи.

Для того, щоб знайти працівників без досвіду роботи, багато часу не потрібно. Але потрібно пам’ятати, що для їх навчання потрібні будуть додаткові витрати. Існують спеціальні навчальні програми, прикладом яких можуть бути курси при регіональній асоціації ріелторів. Їх вартість потрібно буде уточнити, але користь від такого навчання буде відчутна відразу. Перш ніж офіційно оформити працівника, потрібно переконатися в його здатності якісно надавати ріелторські послуги. Для цього бажано приймати на роботу офіційно тільки після проходження випробувального терміну. Протягом випробувального терміну працівник встигне показати вміння використовувати свої навички.

Спосіб оплати праці теж відіграє важливу роль. Для того, щоб у працівників агентства була мотивація до роботи, потрібно їм забезпечити відповідну заробітну плату, що потягне за собою розцінки на їх послуги для клієнтів. Наприклад, заробітна плата найманих працівників може виплачуватися як ставка у розмірі 4000 гривень та 50% від підписаних з клієнтами угод.

Хороший ріелтор обов’язково повинен знати правила оформлення всіх видів необхідних документів, а також досконало орієнтуватися на ринку нерухомості та вміти спілкуватися з клієнтами. Не слід забувати, що саме ріелтори заробляють репутацію для агентства.

Реклама та імідж компанії

Для агентства нерухомості, яке щойно створилось, на першому етапі роботи потрібна відповідна реклама, від якої буде залежати в майбутньому кількість клієнтів. Для того щоб зміцнити імідж компанії, можна вступити до регіональної асоціації ріелторів. Таке членство забезпечить більш високу довіру з боку клієнтів, але за вступ в асоціацію потрібно буде заплатити значну суму.

Найпростішим та найбільш дієвим способом залучення клієнтів залишається розміщення оголошень в мережі інтернет або розклеювання оголошень типу “Куплю/продам квартиру” або “винайму/здам в оренду будинок“. При цьому в Інтернеті потрібно охопити якомога більше локальних сайтів. У районних та обласних газетах можна подати рекламу про надання ріелторських послуг. Також заявити про компанію можна за допомогою зовнішньої реклами. Найвдалішими місцями для цього будуть станції метро і зупинки іншого громадського транспорту.